27 Şubat 2019 Çarşamba

KANTİN ALIŞVERİŞİ



Birkaç öğrenci kantindeler önlerinde iki öğrenci vardır
ç1Kanki ne alalım
ç2 kanka karnım aç ben meyve suyu ve tost alıyorum
ç1 iyi bende öyle alim ayrı gayrı takılmayalım deme
ç2 tabi kanka ( eliyle omuzuna koyar)
sıradaki tatlı kız: bir kalem bir silgi alabilirmiyim
Buyur bir kalem bir silgi
sıradaki tatlı kız: teşekürler
ç1 abi bir tost birde ayran istiyorum
kantinci: Meyve suyu hangisinden olsun bib marka 1 tl lik meyve suyu mu 50 kuruşluk vipo marka meyve suyu mu?
C1 tabiki bib marka 1 tl lik meyve suyu
kantinci: Buyur bir tost vede meyve suyu.
Ç2 Abi bir tost birde 50 kuruşluktan meyve suyu 50 kuruşumun ne günahı var canım.
Kantinci buyur tost ve meyve suyu.tostlarını alırlar ve bir masaya otururlar.
Çocuklar
ç2kanki ,baban çok zengin galiba niye pahalı meyve suyundan aldın
ç1bende onu konuşucaktım.benim teyzem doktor bana anlattı,bende sana anlatayım.atalarımız demiş ki pahalıdır vardır bir hikmeti ucuzdur vardır bir illeti
bakalım şimdi içndekilerde neler var ilkönce benimkine bakalım bu bilinen bir marka %60 meyve suyu şeker ve su. Tabi annelerimizin sıktığı taze meyve suyu kadar sağlıklı olmaz ama en azından gerçek meyve suyu.
Şimdi seninkine bakalım su ,yapay tatlandırıcı, sakkaroz,glikoz ,aspargam , gıda boyası, asetik asit ,asit düzenleyici fosforikasit ,meyve aroması.. bak meyve olarak dışındaki resimden başka Hiçbir şey yok üstelik yapay tatlandırıcılar beyin hücrelerini zamanla öldürüyor bir sürü asit ve boyaların ne zararları olduğunu söylemiyorum bile. Kanki sağlığını düşünüyorsan bunu içme.
Ç2: Bizim fen labaratuarında bile bu kadar kimyasal madde yok valla. hızlıca kalkar ve kantinciye gider.diğer çocukta arkadan elini masaya vurur .
Kantinci arkası dönük vurunca sıçrar anam nolyo deprem mi olyo der
abi sen niye adi malları kakalıyosun bize:
K:çocuklar ben siz ne isterseniz onu satıyorum mesela arkadaşın iyi kaliteli olanı seçti ben onu verdim sen kalitesiz olandan istedin ben onu verdim. Siz hangisini istiyorsanız ben ondan veririm. Ben burada akıl satmıyorum onu sen kendin düşüneceksin.Açmadıysan ver değiştirim.
Ç1: Sağol abi.Meyve suyunu değiştirir. Tekrar masalarına geçerler.
Ç2 kanki iyiki söyledin bir daha içindekilere bakmadan meyve suyu almayacağım ç:1sadece meyve suyuna bakmakla olmuyor daha birçok ürün yabancı ve kalitesiz
onlarıda göze almalısın.ürünün son kullanma tarihine ve içinndekilere bakmalısın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder