13 Şubat 2020 Perşembe


Dışlama
Karakterler:
Yabancı çocuk: Her zaman güler yüzlü. Ufak tefek. İngilizce konuşuyor. Mimiklerini iyi kullanabilmeli.
Öğretmen: Bayan , biraz sesi kalın . Kendini övmeyi seviyor. Biraz kızgın ama komik.
İkiz 1(Zehra): İlk başta zorbalık yapıyor. Gurubu ukala kendini beğenmiş. Gruba sonra katılmış. Onlara kendini kanıtlamak için zorbalık yapıyor.
İkiz 2(Fatma): Uykuda görevi var.
Sarışın kız1: Kendini beğenmiş. İkinci lider.
Sarışın kız2: Tamamen yancı. Grubun en silik kişisi. Genelde tekrar ediyor.
Müdür: Kumaş pantolon ve beyaz gömlek. Kravatlı ama azcık dağınık. Meşgul birisi. İşlerden biraz bezmiş, işleri başkasına yıkıp sıyırmayı seviyor.
İkizlerin annesi: normal birisi.
Rubik küp: Akıllı gözlüklü . Yavaş ve anlaşılır konuşuyor.
(Şaban) Dersle ilgisiz bir erkek çocuğu. Özelliği yayvan konuşuyor.
Mahmut-Koşan çocuk: Elinde top, arkasına bile bakmayan hareketli tip.
Nöbetçi öğrenci : Ciddi, görevini güzel yapıyor.Nöbetçi öğrenci kartı olacak.
Sevgi: Alımlı, güzel giyinen bir kız. Beyaz elbise giyiyor.
Sahne 1:
Sınıf ortamı: Öğretmen seyyar tahtada çok karışık rakamlar yazarak işlem yapıyor. 40+5x2+48:8+3x0-2=?
Öğretmen: Çocuklaaar , Konumuz işlem önceliği, Örneğimiz de bu. Kim tahtada çözmek ister? (Çocuklardan biri parmak kaldırır. )
A … Şaban. Sen mi yapmak istiyorsun? (küçümseyen bir ses tonu ile)
    Şaban: Öğretmenim sevgi kaç gündür gelmiyor ne zaman gelecek.
  • (Öğretmen sinirlenme hareketi yapar)
    Öğretmen: E be oğlum bende zannettim tahtaya kalkacaksın. Çocuklar biliyorsunuz sevgi arkadaşınız ilik nakli için sıra bekliyordu . Avusturalya’da yaşayan bir akrabasının iliği uymuş. Onun için hastahaneye yattı. İnşallah yakın zamanda gelecek.
  • Evet kim yapacak şimdi: sıralama çarp, böl, topla ve çıkart.
Kapı çalınır. ( Müdür elinde bir çocuk ile gelir.)
Öğretmen: Hoş geldiniz müdür bey hayırdır?( Çocuğu eliyle göstererek)
Müdür:Hoca Hanım bir öğrenci geldi, yabancı ülkeden mi gelmiş. Bir süre burada mı kalacakmış. Bir şeyler söylediler , anlamadım valla. Tuhaf tuhaf konuşuyorlar. Sizde kalsın birkaç hafta, hadi eyvallah . (Hızlı hızlı çıkar.)
Öğretmen: Öğretmen bir süre arkadan bakakalır. Ağız biraz açıktır. Sonra çocuğa döner:
Oğlum adın ne senin?
(Çocuk gülerek bakar. )
Öğretmen: Oğlum ismin, name, wat ? (eliylede hareket yapar. Öğretmende İngilizce sıfır)
Yabancı çocuk: Hi, My name is Deniz. I am Australian. Nice to meet you. I am Sevgi’s cousin . I’ II stay here for a while. (hay. My neym is denis. A em australyan. Nays to miit yu. A em sevgiss kuzin. A ill staey hie for a waill.)
Öğretmen: boş boş bakar hafif ağzı açık olur.
Heeee anla …madım?
Çocuklar gülüşür.
Öğretmen: Otur yavrum ( eliyle öndeki sıraya oturtur ve sesli şekilde söylenir.) İşimiz var valla ,bide tercüman getireydiler ya sınıfa . (sınıfa döner böbürlenerek ) Aslında benim İngilizcem iyidir ama . bu çocuğun, aksaaamı bozuk.
Tüm sınıf :
Tabi hocam tabi tabi…
Öğretmen: Susun bakim siz. (Tahtaya vurur) evet cevap bekliyorum. İki dakika düşünün ( Masaya oturur Çaktırmadan Eylül zili çalar.Zil çalar. Ders başlayınca matematiğe devam edeceğiz. (Der ve çıkar)
Sarışın kız: 1 Kızlar şunun ifadesini bir alalım baklalım. (Beden dilleri dik duruyorlar, eller hafif yukarıda kafalar dik. Sıra ile yürürler.Baleciler ve zehra gelir. )
İkiz 1: Şiiişt yabancı. (kızlar) Yabancııı .Sen bizden farklısın . (kızlar) farklııı Başka yerden geldin (kızlar) geldiiin.
(eller belde, sesini çeçoron yaparak)Bir de geldin, arkadaşımız Sevginin sırasına oturdun. Gözümüz üzerinde . Buralar bizden sorulur. (kızlar) Soruluur. (Sesini yükselterek )Anladın mı. (kızlar sert aynı şekilde) Anladın mı?
Yabancı çocuk: Korkudan Elleri ile kendini korumaya alır. Ama azıcık . Titreyerek :
nice to meet you. (Gülümser ama korkulu acı bir gülümseme)
İkiz 1: (ikiz) Ay kızlar bu hiç bir şeyden anlamıyor. (Kulağına yaklaşarak) Armuuut, (Gülüşmeler)
Sarışın kız: 1 Elmaaa. (Gülüşmeler).
Sarışın kız: 2 Domatesss. (Gülüşmeler).
Sarışın kız: 1 Desenize kızlar bize güzel bir oyuncak çıktı. (Gülerler ve sırayla kafalar yukarıda yerlerine otururlar).
Zeka küpü: Arkadaşlar yeni zeka küpümü gördünüz mü? Birinci katını artık çözebiliyorum.
(O esnada bir velet yavaş çekim koşarken rubik kübü eliyle vurur ve rubik küb yere düşer. Rubik küpün vidaları çıkarılmış olmalı.)
Zeka küpü: Ne yaptın Mahmut ! bozdun kübü. Ööööğüğğ (ağlar)
Mahmut basar gider. Şaban ve Yabancı çocuk parçaları toplar öndeki bir masanın üstüne koyarlar. Toplama bitince zil çalar.
(Zil melodika ile çalınır)
Öğretmen içeri girer.
Öğretmen: Herkes ayağa kalkar . Öğretmen: “Oturun oturun, evet var mı cevap? (Sınıftan çık çıkmaz.) Neyse ben anlatıyorum: İlkönce çarpma ve bölmeleri yapalım sonra toplama ve çıkartma (o esnada işlemleri yazar. )
Siz defterinize geçirin sonrada 60. Sayfadaki alıştırmaları defterinize yapın.
Kapı çalınır,
Nöbetçi öğrenci : öğretmenim konferans salonunda dünya boş ders günü için konuşma yapılacak , müdür bey çağırıyor.
Öğretmen beden dili ile çok sinirlenir. Bi ders işleyemedik.
Çocuklar konferans salonuna çıkıyoruz. Matematiği evde yaparsınız. (kızgın)
Öğrenciler dışarı çıkar Yabancı çocuk sıranın sonunda rubik küplerin yanında durur sınıfta tek kalır. Kübü inceler, yapabilirim gibi kafasını sallar çantasına atar.

Sahne 2:
Akşam Fatma(ikizin diğeri) evinde yatak odasındadır: önde bir yatak var bir de yorgan var. Yatarken yorganın altına giriyor.
Anne: Kızım dişlerini fırçalamayı unutma. Çürük dişler kalp, böbrek gibi bir çok hastalığa neden oluyor.
Öfff be(az sesli) tamam anne.
Anne: Öf denmez annelere.
Fatma(ikizin diğeri) Dişlerini fırçalar yatağına gelir ve yorganını üzerine örter. Işıklar söner loş bir ışık yanar. Hafif bir müzik olabilir. Belki biraz kuru buz dumanı.
Zehra: alana girer ortaya doğru ilerler etrafın bakınır. Kaybolmuş gibi yapar. Sonra ortada Sevginin sırasını görür ve oturur.
Zehra: Aaa kaybolduuum. Neresi burası? Neredeyim been? A sevginin sırası.
Sonra armut , elma ve domates kostümleri ile meyveler gelir. Etrafında dönerler arkalarını dönmezler ama. Eski sözleri söylerler.
Elma : Şiiişt yabancı. (kızlar) Yabancııı ,Sen bizden farklısın . (kızlar) farklııı ,Başka bir yerden geldin (kızlar) geldiiin
Bir de geldin arkadaşımız Sevginin sırasına oturdun. (kızlar)Oturduuun. Bizde seni bu yüzden yiyeceğiz. (kızlar)kııı cadı sesi ile yiyeceğiiiz. (Derler ve peşinden koşarlar sahne dışına koşarlar.)
Fatma: Bir çığlık atar çok güçlü bir çığlık. Annesi gelir.işikları açar
Anne: Ne oldu kızım neden bağırdın( endişeli bir sesle.)
Fatma: Anne çok kötü bir rüya gördüm. Başka bir dünyadaydım. Herkes beni farklı olduğum için dışlıyorlardı. Çok korktum anne. Der ve annesine sarılır.
Anne: Kızım rüyalar gerçek hayatın yansımasıdır. İçindeki sıkıntıyı çözmen için beynin sana yol göstermeye çalışıyor olabilir. Kalbinin sesini dinle , iyi ve doğru olanı seç. (Der ve dışarı çıkar.)
Fatma (sesli düşünür) Acaba yeni gelen çocuğa haksızlık mı ettik. Bu yüzden mi bu rüyayı görüyorum. Evet bu yüzden olabilir. Yarın gidip özür dilesem ve daha iyi mi davransam acaba. ama bu sefer arkadaşlarım beni dışlayabilirler. yoksa eskiden olduğu gibi mi davransam ve kötü olmaya devam mı etsem. (Elini dudaklarına getirir. )
Sunucu: Arkadaşımız karar veremiyor. İyiliği seçsin diyenler iki kere dizine vuracak ,Kötülüğü seçsin diyenler iki kere karnına vuracak.
Şimdi:
İyiliği istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü istiyorsan karnına vur pat pat
Bir daha deniyelim:
İyiliği istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü istiyorsan karnına vur pat pat
Şimdide oylarımızı üfleyelim. (avucunun üstünden üflerler.)
Fatma sesli düşünür: Tamam! içime bir şey doğdu, karar verdim. Eliyle şık işareti yapar.Der ve yorganın altına girer.

İyiliği seçerse:
Sahne 3:
Bir gün sonra sınıf ortamı .Herkes aynı yerinde
Zeka küpü: Arkadaşlar yeni rubik küpü mü gördünüz mü?
Şaban: Arkadaşım yeni bir eşya alınca, her gün de hava atılmaz ki? Elini yukarı kaldırır.
Zeka küpü: Ben “yeni rubik küpümü gördünüzmüüü”. Demedim. Yeni rubik küpümü gördünüz mü? Diye soruyorum. Kaybettim yaniiii. Ööööğğğ Ağlar. ( çocuklar he anladım ifadesi atarlar.)
Sarışın kız1: Kesin yeni gelen o çocuk çalmıştır. (Diğer kız). Eveeeet. (Zehra susar)
O çocuk bizden farklı (Diğer kız). farklııı. Çünkü o yabancı (kız) yabancıı
Zehra: Akkadaşlar sırf yabancı diye, yeni geldi diye haksızlık mı ettik acaba. Ben bu şekilde düşünüyorum . Onunla arkadaş olmayı ve artık dışlamamayı düşünüyorum.
Sarışın kız 2: Yani bizi Bırakıp o eziği mi tercih ediyorsun. (Sessizlik olur kız 2 arkasına döner). (Diğer kız) ediyorsuuun.
Ya o, ya biz seçim yap. Arkasına döner. (Diğer kız) Seçim Yaaap. Der ve ellerini bağlarlar seçim yapmasını beklerler.
Zehra ( bir iki adım öne gider )Yine zor durumdayım Arkadaşlarım bana baskı yapıyorlar. İyiliği mi tercih etsem acaba kötülüğü mü?
Elini ağzına koyar gözleri ile yukarı bakar.
Sunucu:Yine arkadaşımız zor durumda haydi yardım edelim Çok neşeli bir şekilde.
İyiliği istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü seçsin istiyorsan karnına vur pat pat
Bir daha deniyelim:
İyiliği istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü seçsin istiyorsan karnına vur pat pat
Şimdide oylarımızı üfleyelim. (avucunun üstünden üflerler.)
Zehra: Tamam kararımı verdim
İyiliği seçerse:
Zehra:Arkadaşlar İnsanları farklı diye, yabancı diye dışlamak çok yanlış. Sonucu ne olursa olsun ben doğru olanı seçiyorum.
Sarışın kız1: İyi, sen bilirsin, yeni arkadaşınla mutluluklar, dilemiyoruz o zaman. (Hıh der Diğer kız da hıh der ve beraber trip atarlar ve oradan ayrılırlar.

Kötülüğü seçerse:
Sahne 3:
Bir gün sonra sınıf ortamı .Herkes aynı yerinde
Zeka küpü: Arkadaşlar yeni rubik küpü mü gördünüz mü?
Şaban: Arkadaşım yeni bir eşya alınca, her gün de hava atılmaz ki? Elini yukarı kaldırır.
Zeka küpü: Ben “yeni rubik küpümü gördünüzmüüü”. Demedim. Yeni rubik küpümü gördünüz mü? Diye soruyorum. Kaybettim yaniiii. Ööööğğğ Ağlar. ( çocuklar he anladım ifadesi atarlar.)
Sarışın kız1: Kesin yeni gelen o çocuk çalmıştır. (Diğer kızlar hep birlikte). Eveeeet. (Zehrada)
O çocuk bizden farklı (Diğer kızlar hep birlikte). farklııı. Çünkü o yabancı (kızlar) yabancıı



Yabancı çocuk: Sınıfa girer ve zeka küpünün yanına gelir(elinde tamir edilmiş bir rubik küp vardır ve doğru şekildedir. )
Yabancı çocuk: Ben tamir etti küp. Ben istedi mutlu ol sen.
Zeka küpü: Bizde ne kadar yanlış anladık seni. Gel Gardeşim bundan sonra adamımsın. Elini omuzuna atar ve yanına oturur.
Sevgi: (sınıfa gelir) ,arkadaşlar ben geldim, arkadaşları sevginin etrafına toplanır. Kuzenimle tanıştınız herhalde. onun verdiği ilik ile artık tamamen iyileştim.
Sarışın kız 1: Aaa Yabancı senin kuzenin miydii. (ellerini ağzına götürür.)
Sevgi: Evet Dünyanın ta diğer yanından benim için geldiler. Benim tatlı kuzenim.. Der ve sarılırlar.
Zehra Haydi kızlar bu dünyalar iyisi çocuktan özür dileyelim.
Sarışın kızlar: Biraz utanarak yanına giderler.
Zehra: Çok özür dileriz . Kızlar ( biraz alçak)özür dileriiiz.
Sunucu: Sevgili arkadaşlar insanları sırf bizden farklı diye dışlamak kötü bir davranıştır. İnsanları yabancı diye dışlamamalıyız.
Ve tüm oyuncular gelir sıralanır selam verirler. An dostlar şarkısı söylenir.

Dün dece düşündümde. Bariş mancolar. Can dostlar. Şarkısı çalınır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder