Dışlama
Karakterler:
Yabancı
çocuk: Her zaman güler yüzlü. Ufak tefek. İngilizce konuşuyor.
Mimiklerini iyi kullanabilmeli.
Öğretmen:
Bayan , biraz sesi kalın . Kendini övmeyi seviyor. Biraz kızgın
ama komik.
İkiz
1(Zehra): İlk başta zorbalık yapıyor. Gurubu ukala kendini
beğenmiş. Gruba sonra katılmış. Onlara kendini kanıtlamak için
zorbalık yapıyor.
İkiz
2(Fatma): Uykuda görevi var.
Sarışın
kız1: Kendini beğenmiş. İkinci lider.
Sarışın
kız2: Tamamen yancı. Grubun en silik kişisi. Genelde tekrar
ediyor.
Müdür:
Kumaş pantolon ve beyaz gömlek. Kravatlı ama azcık dağınık.
Meşgul birisi. İşlerden biraz bezmiş, işleri başkasına yıkıp
sıyırmayı seviyor.
İkizlerin
annesi: normal birisi.
Rubik
küp: Akıllı gözlüklü . Yavaş ve anlaşılır konuşuyor.
(Şaban)
Dersle ilgisiz bir erkek çocuğu. Özelliği yayvan konuşuyor.
Mahmut-Koşan
çocuk: Elinde top, arkasına bile bakmayan hareketli tip.
Nöbetçi
öğrenci : Ciddi, görevini güzel yapıyor.Nöbetçi öğrenci
kartı olacak.
Sevgi:
Alımlı, güzel giyinen bir kız. Beyaz elbise giyiyor.
Sahne
1:
Sınıf
ortamı: Öğretmen seyyar tahtada çok karışık rakamlar
yazarak işlem yapıyor. 40+5x2+48:8+3x0-2=?
Öğretmen:
Çocuklaaar
, Konumuz
işlem önceliği, Örneğimiz de bu. Kim tahtada
çözmek ister? (Çocuklardan biri parmak kaldırır. )
A …
Şaban. Sen mi yapmak istiyorsun? (küçümseyen bir ses tonu ile)
- (Öğretmen sinirlenme hareketi yapar)Öğretmen: E be oğlum bende zannettim tahtaya kalkacaksın. Çocuklar biliyorsunuz sevgi arkadaşınız ilik nakli için sıra bekliyordu . Avusturalya’da yaşayan bir akrabasının iliği uymuş. Onun için hastahaneye yattı. İnşallah yakın zamanda gelecek.
- Evet kim yapacak şimdi: sıralama çarp, böl, topla ve çıkart.
Şaban:
Öğretmenim sevgi kaç gündür gelmiyor ne zaman gelecek.
Kapı
çalınır. ( Müdür elinde bir çocuk ile gelir.)
Öğretmen:
Hoş geldiniz müdür bey hayırdır?( Çocuğu eliyle göstererek)
Müdür:Hoca
Hanım bir öğrenci geldi, yabancı ülkeden mi gelmiş. Bir süre
burada mı kalacakmış. Bir şeyler söylediler , anlamadım valla.
Tuhaf tuhaf konuşuyorlar. Sizde kalsın birkaç hafta, hadi eyvallah
. (Hızlı hızlı çıkar.)
Öğretmen:
Öğretmen
bir süre arkadan bakakalır. Ağız biraz açıktır.
Sonra
çocuğa döner:
Oğlum
adın ne senin?
(Çocuk
gülerek bakar. )
Öğretmen:
Oğlum ismin, name, wat ? (eliylede hareket yapar.
Öğretmende İngilizce sıfır)
Yabancı
çocuk: Hi, My name is Deniz. I am Australian. Nice to
meet you. I am Sevgi’s cousin . I’ II stay here for a while.
(hay. My neym is denis. A em australyan. Nays to miit yu. A em
sevgiss kuzin. A ill staey hie for a waill.)
Öğretmen:
boş boş bakar hafif ağzı açık olur.
Heeee anla
…madım?
Çocuklar
gülüşür.
Öğretmen:
Otur yavrum ( eliyle öndeki sıraya oturtur ve sesli
şekilde söylenir.) İşimiz var valla ,bide tercüman getireydiler
ya sınıfa . (sınıfa döner böbürlenerek ) Aslında benim
İngilizcem iyidir ama . bu çocuğun, aksaaamı bozuk.
Tüm
sınıf :
Tabi hocam
tabi tabi…
Öğretmen:
Susun bakim siz. (Tahtaya vurur) evet cevap bekliyorum.
İki dakika düşünün ( Masaya oturur Çaktırmadan Eylül zili
çalar.Zil çalar. Ders başlayınca matematiğe devam edeceğiz.
(Der ve çıkar)
Sarışın
kız: 1 Kızlar şunun ifadesini bir alalım baklalım. (Beden
dilleri dik duruyorlar, eller hafif yukarıda kafalar dik. Sıra ile
yürürler.Baleciler ve zehra gelir. )
İkiz
1: Şiiişt yabancı. (kızlar) Yabancııı .Sen bizden
farklısın . (kızlar) farklııı Başka yerden geldin (kızlar)
geldiiin.
(eller
belde, sesini çeçoron yaparak)Bir de geldin, arkadaşımız
Sevginin sırasına oturdun. Gözümüz üzerinde . Buralar bizden
sorulur. (kızlar) Soruluur. (Sesini yükselterek )Anladın mı.
(kızlar sert aynı şekilde) Anladın mı?
Yabancı
çocuk: Korkudan Elleri ile kendini korumaya alır. Ama
azıcık . Titreyerek :
nice to
meet you. (Gülümser ama korkulu acı bir gülümseme)
İkiz
1: (ikiz) Ay kızlar bu hiç bir şeyden anlamıyor.
(Kulağına yaklaşarak) Armuuut, (Gülüşmeler)
Sarışın
kız: 1 Elmaaa. (Gülüşmeler).
Sarışın
kız: 2 Domatesss. (Gülüşmeler).
Sarışın
kız: 1 Desenize kızlar bize güzel bir oyuncak çıktı.
(Gülerler ve sırayla kafalar yukarıda yerlerine otururlar).
Zeka
küpü: Arkadaşlar yeni zeka küpümü gördünüz mü?
Birinci katını artık çözebiliyorum.
(O esnada
bir velet yavaş çekim koşarken rubik kübü eliyle vurur ve rubik
küb yere düşer. Rubik küpün vidaları çıkarılmış olmalı.)
Zeka
küpü: Ne yaptın Mahmut ! bozdun kübü. Ööööğüğğ
(ağlar)
Mahmut
basar gider. Şaban ve Yabancı çocuk parçaları toplar öndeki
bir masanın üstüne koyarlar. Toplama bitince zil çalar.
(Zil
melodika ile çalınır)
Öğretmen
içeri girer.
Öğretmen:
Herkes
ayağa kalkar . Öğretmen: “Oturun oturun, evet var mı cevap?
(Sınıftan çık çıkmaz.) Neyse ben anlatıyorum: İlkönce
çarpma ve bölmeleri yapalım sonra toplama ve çıkartma (o
esnada işlemleri yazar. )
Siz
defterinize geçirin sonrada 60. Sayfadaki alıştırmaları
defterinize yapın.
Kapı
çalınır,
Nöbetçi
öğrenci : öğretmenim konferans salonunda dünya boş ders
günü için konuşma yapılacak , müdür bey çağırıyor.
Öğretmen
beden dili ile çok sinirlenir. Bi ders işleyemedik.
Çocuklar
konferans salonuna çıkıyoruz. Matematiği evde yaparsınız.
(kızgın)
Öğrenciler
dışarı çıkar Yabancı çocuk sıranın sonunda rubik
küplerin yanında durur sınıfta tek kalır. Kübü inceler,
yapabilirim gibi kafasını sallar çantasına atar.
Sahne 2:
Akşam
Fatma(ikizin diğeri) evinde yatak odasındadır: önde bir
yatak var bir de yorgan var. Yatarken yorganın altına giriyor.
Anne:
Kızım dişlerini
fırçalamayı unutma. Çürük dişler kalp, böbrek gibi bir çok
hastalığa neden oluyor.
Öfff
be(az sesli) tamam anne.
Anne: Öf
denmez annelere.
Fatma(ikizin
diğeri) Dişlerini fırçalar yatağına gelir ve yorganını
üzerine örter. Işıklar söner loş bir ışık yanar. Hafif bir
müzik olabilir. Belki biraz kuru buz dumanı.
Zehra:
alana girer ortaya doğru ilerler etrafın bakınır. Kaybolmuş
gibi yapar. Sonra ortada Sevginin sırasını görür ve oturur.
Zehra:
Aaa kaybolduuum. Neresi burası? Neredeyim been? A sevginin sırası.
Sonra
armut , elma ve domates kostümleri ile meyveler gelir. Etrafında
dönerler arkalarını dönmezler ama. Eski sözleri söylerler.
Elma :
Şiiişt yabancı. (kızlar) Yabancııı ,Sen bizden
farklısın . (kızlar) farklııı ,Başka bir yerden geldin
(kızlar) geldiiin
Bir de
geldin arkadaşımız Sevginin sırasına oturdun. (kızlar)Oturduuun.
Bizde seni bu yüzden yiyeceğiz. (kızlar)kııı
cadı sesi ile yiyeceğiiiz. (Derler ve peşinden
koşarlar sahne dışına koşarlar.)
Fatma:
Bir çığlık atar çok güçlü bir çığlık. Annesi
gelir.işikları açar
Anne:
Ne oldu kızım neden bağırdın( endişeli bir sesle.)
Fatma:
Anne çok kötü bir rüya gördüm. Başka bir dünyadaydım.
Herkes beni farklı olduğum için dışlıyorlardı. Çok korktum
anne. Der ve annesine sarılır.
Anne:
Kızım rüyalar gerçek hayatın yansımasıdır. İçindeki
sıkıntıyı çözmen için beynin sana yol göstermeye çalışıyor
olabilir. Kalbinin sesini dinle , iyi ve doğru olanı seç. (Der ve
dışarı çıkar.)
Fatma
(sesli düşünür) Acaba yeni gelen çocuğa haksızlık mı ettik.
Bu yüzden mi bu rüyayı görüyorum. Evet bu yüzden olabilir.
Yarın gidip özür dilesem ve daha iyi mi davransam acaba. ama bu
sefer arkadaşlarım beni dışlayabilirler. yoksa eskiden olduğu
gibi mi davransam ve kötü olmaya devam mı etsem. (Elini
dudaklarına getirir. )
Sunucu:
Arkadaşımız karar veremiyor. İyiliği seçsin diyenler iki
kere dizine vuracak ,Kötülüğü seçsin diyenler iki kere
karnına vuracak.
Şimdi:
İyiliği
istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü
istiyorsan karnına vur pat pat
Bir daha
deniyelim:
İyiliği
istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü
istiyorsan karnına vur pat pat
Şimdide
oylarımızı üfleyelim. (avucunun üstünden üflerler.)
Fatma
sesli düşünür: Tamam! içime bir şey doğdu, karar
verdim. Eliyle şık işareti yapar.Der ve yorganın altına girer.
İyiliği
seçerse:
Sahne 3:
Bir
gün sonra sınıf ortamı .Herkes aynı yerinde
Zeka
küpü: Arkadaşlar yeni rubik küpü mü gördünüz mü?
Şaban:
Arkadaşım yeni bir eşya alınca, her gün de hava atılmaz
ki? Elini yukarı kaldırır.
Zeka
küpü: Ben “yeni rubik küpümü gördünüzmüüü”.
Demedim. Yeni rubik küpümü gördünüz mü? Diye soruyorum.
Kaybettim yaniiii. Ööööğğğ Ağlar. ( çocuklar he anladım
ifadesi atarlar.)
Sarışın
kız1: Kesin yeni gelen o çocuk çalmıştır. (Diğer kız).
Eveeeet. (Zehra susar)
O çocuk
bizden farklı (Diğer kız). farklııı. Çünkü o yabancı (kız)
yabancıı
Zehra:
Akkadaşlar sırf yabancı diye, yeni geldi diye haksızlık mı
ettik acaba. Ben bu şekilde düşünüyorum . Onunla arkadaş
olmayı ve artık dışlamamayı düşünüyorum.
Sarışın
kız 2: Yani bizi Bırakıp o eziği mi tercih ediyorsun.
(Sessizlik olur kız 2 arkasına döner). (Diğer kız) ediyorsuuun.
Ya o, ya
biz seçim yap. Arkasına döner. (Diğer kız) Seçim Yaaap. Der ve
ellerini bağlarlar seçim yapmasını beklerler.
Zehra (
bir iki adım öne gider )Yine zor durumdayım Arkadaşlarım bana
baskı yapıyorlar. İyiliği mi tercih etsem acaba kötülüğü mü?
Elini
ağzına koyar gözleri ile yukarı bakar.
Sunucu:Yine
arkadaşımız zor durumda haydi yardım edelim Çok neşeli bir
şekilde.
Kötülüğü
seçsin istiyorsan karnına vur pat pat
Bir daha
deniyelim:
İyiliği
istiyorsan dizine vur. Şap şap
Kötülüğü
seçsin istiyorsan karnına vur pat pat
Şimdide
oylarımızı üfleyelim. (avucunun üstünden üflerler.)
Zehra:
Tamam kararımı verdim
İyiliği
seçerse:
Zehra:Arkadaşlar
İnsanları farklı diye, yabancı diye dışlamak çok yanlış.
Sonucu ne olursa olsun ben doğru olanı seçiyorum.
Sarışın
kız1: İyi, sen bilirsin,
yeni arkadaşınla mutluluklar, dilemiyoruz o zaman. (Hıh der Diğer
kız da hıh der ve beraber trip atarlar ve oradan ayrılırlar.
Kötülüğü
seçerse:
Sahne
3:
Bir
gün sonra sınıf ortamı .Herkes aynı yerinde
Zeka
küpü: Arkadaşlar yeni rubik küpü mü gördünüz mü?
Şaban:
Arkadaşım yeni bir eşya alınca, her gün de hava atılmaz
ki? Elini yukarı kaldırır.
Zeka
küpü: Ben “yeni rubik küpümü gördünüzmüüü”.
Demedim. Yeni rubik küpümü gördünüz mü? Diye soruyorum.
Kaybettim yaniiii. Ööööğğğ Ağlar. ( çocuklar he anladım
ifadesi atarlar.)
Sarışın
kız1: Kesin yeni gelen o çocuk çalmıştır. (Diğer kızlar
hep birlikte). Eveeeet. (Zehrada)
O çocuk
bizden farklı (Diğer kızlar hep birlikte). farklııı. Çünkü
o yabancı (kızlar) yabancıı
Yabancı
çocuk: Sınıfa girer ve zeka küpünün yanına gelir(elinde tamir
edilmiş bir rubik küp vardır ve doğru şekildedir. )
Yabancı
çocuk: Ben tamir etti küp.
Ben istedi mutlu ol sen.
Zeka
küpü: Bizde ne kadar yanlış
anladık seni. Gel Gardeşim bundan sonra adamımsın. Elini omuzuna
atar ve yanına oturur.
Sevgi:
(sınıfa gelir) ,arkadaşlar ben geldim, arkadaşları sevginin
etrafına toplanır. Kuzenimle tanıştınız herhalde. onun verdiği
ilik ile artık tamamen iyileştim.
Sarışın
kız 1: Aaa Yabancı senin kuzenin miydii. (ellerini ağzına
götürür.)
Sevgi:
Evet Dünyanın ta diğer yanından benim için geldiler. Benim tatlı
kuzenim.. Der ve sarılırlar.
Zehra
Haydi kızlar bu dünyalar iyisi çocuktan özür dileyelim.
Sarışın
kızlar: Biraz utanarak yanına giderler.
Zehra:
Çok özür dileriz . Kızlar ( biraz alçak)özür dileriiiz.
Sunucu:
Sevgili arkadaşlar insanları
sırf bizden farklı diye dışlamak kötü bir davranıştır.
İnsanları yabancı diye dışlamamalıyız.
Ve tüm
oyuncular gelir sıralanır selam verirler. An dostlar şarkısı
söylenir.
Dün dece
düşündümde. Bariş mancolar. Can dostlar. Şarkısı çalınır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder