x
BESLENME
TİYATROSU
Karakterler:
Elif : Çok zayıf biri olmalı. Okula yeni gelmiş arkadaş
gurubuna katılmak için zayıflamaya çalışıyor. Özgüveni biraz
düşük. Arkadaş gurubu havalı, ukala tipler, herkesi
eleştiriyorlar. Elif'te onlar gibi olmaya çalışıyor.
Elifin
Annesi: Çok meşkul, sürekli koşuşturan bir tip. Herşeyi
acele .
Gürbüz:
Şişman gürbüz bir çocuk. Güler yüzlü, Ayakları açık
yürüyor.
Gürbüzün
annesi: Anne sürekli besleyen
bir tip. Anne de kilolu. Çok sevecen ve hareketleri biraz ağır.
Topçu
çocuk 1: Hareketli zayıf.
Topçu
çocuk 2: Biraz gıcık bir
tip. Ufak tefek zayıf.
Baleci
kız1: Sarışın ince ve narin
dar dar kıyafetler giyiyor. Kendini beyenmiş ukala birisi. Grup
Lideri.
Baleci
kız2: ince ve narin genelde
bir adım arkada duruyor. Söylenenleri tekrar ediyor.
Öğretmen:
Gözlüklü biraz sinirli, Yaşlı kıyafetleri giyiyor. Biraz sesi
kalın olmalı.
Doktor:
Önlük giyiyor steteskop var. biraz iri yarı olmalı.
Sunucu
: Şimdide arkadaşlarımızın ne kadar beslenmemiz gerektiği
ile ilgili bir sahneleri var. İzliyoruz.
Sahnenin
iki tarafında birden anne ve çocuk var. Sabah erkenden işe
gidiyorlar.
Sahne
1: Elif ayna karşısındadır. Sağına soluna bakar - off
çok şişmanım hala kilo vermem gerekiyor. Arkadaşlarım gibi
olmalıyım. Balerin gibi süzülmeliyim, kelebekler gibi uçmalıyım.
Herkes bana hayran olmalı. ( bale hareketleri yapar)
Anne:
(Yandan gelir)-Kızım,
hadi geç kalıyoruz, kahvaltını da yapmamışsın. Hadi servisini
kaçırma. Çantan, suluğun. beslenmen. Bak Elif beslenmenin hepsini
bitiriyorsun (göz kapaklarına bakar ve )çok çöktün bu aralar.
Ne oluyor anlamıyorum ki.
Elif
:“Tamam anne” Okulda bitiririm.(diyerek oflaya poflaya yürür
cansız cansız.)
Sahnenin
diğer tarafında :
Sahne
1- B (Diğer aile)
Gürbüz:
anne geç kalıyorum. Geç kalınca öğretmen kızıyor.
Gürbüzün
annesi:Ah guzum beniiiim beş dakkadan bişey olmaz. Sen garnını
sıkıcana doyur.
Gürbüz:
Anne yedi tane poğça yedim doydum ben. (Der ve kalkar. )
Gürbüzün
annesi:(Anne içi marul dolu bir ekmek verir )Al yavrum bunu da
yolda yersin. Ah benim tosun oğlum, tatlımm iyi dersler. (elleri
ile yanaklarını sıkar.
Çocuk
sallana sallana sahneden çıkar.
Sahne
2:
Gürbüz
ve Elif kantinde iki ayrı masada: Gürbüz birşeyler yiyor.
İki
çocuk çocuğun birisinde top var konuşa konuşa geliyorlar.
Topçu
çocuk 1:Sen bana kalenin yanından geri pas ver ben çakıyorum.
Gürbüz
oturduğu yerden kalkar
Gürbüz:
Ben de oynayabilir miyim?
Topçu
çocuk 2: He sen iyi oynamıyorsun, yeniliriz senin yüzünden
,der ve iter ve giderler.
Gürbüz
üzülür sağa sola bakar. Üzgün gibi dudaklarını büzer ve omuz
silkerek masaya oturur ve harul hurul yemek yer.
Kızlar
masası. Üç kız masada oturuyorlar. Biri elif sandalyeye yarım
oturuyorlar ve kafalar biriraz havada.
(dedi
kodu yapıyorlar)
Baleci
kız1: (Eli ile hafif gelin
işareti ile kafaları yakınlaştırırlar)
Kızlar,
şuna bakın, utanmasa bizi de yiyecek. kızlar gülüşür haa ha ha
ha
Baleci
kız2: kızlar, bale kursuna bir kız geldi. Şişmaaan.(bekler)
dedim ki. (bekler) Bale zıplayarak yapılıyor, (Artan bir ses tonu
ile.)yuvarlanarak değil. Gülüşmeler. Bekler gülüşme bitince:
-Bir
daha, baleye gelmedi. Gülüşmeler.Kızlar ayağa kalkar
Baleci
kız1: Elif biz sınıfa geçiyoruz dikkat et seni de yemesin.
Gülüşerek
sırayla kafalar havada giderler.
Gürbüz
Elifin yanına gelir ve:
Gürbüz: Naber Elif. Beslenmeni yemiyecek misin yine.
-Yok
canım istemiyor hiç.
-Beslenmeni
yine çöpe atacaksan bana verirmisin. Annen çok güzel beslenme
hazırlıyor. Ton balıklı.
Elif
beslenme poşetini Gürbüzün suratına bakmadan keyifsizce uzatır.
Gürbüz:
Teşekür ederim Elif (. Der ve beslenmesini yiyerek gider.)
SAHNE
3:
Sınıfın
ortamı: sıralar var Gürbüz ve Elif ayrı sıralarda ön
sırada . Balerinler ve topçular da arka sırada oturuyorlar.
Gürbüz'ün
midesi bulanmaya başlar.
Öğretmen
: Sınıf defterini dolduruyordur. Öğrencilere bakar bakar
yoklama alır. (Birkaç saniye). Çocuklar fen bilgisi kitabının
41. sayfasını açın. Okumaya başlayın der.
Gürbüz:
kalkar kıvranarak “öğretmenim karnım çok ağrıyor.”
Öğretmen
sinirlenerek eller iki yana açılır ve :
-Evladım
bu hafta kaçıncıya karnın ağrıyor. Neyse veline mesaj atıyorum,
doktora götürsün seni böyle olmaz. Otur şimdi yerine. (Mesaj
atarken )
-Elif
sen kalk bakalım. ( elif halsiz halsiz tahtaya kalkar.
-Söyle
bakalım endoplazmik retikulum ün görevi nedir.
Elif
: endolpazmik retikulüm hücreeee (der ve başını tutar bir
sendeler, öğretmen hemen yanına gelir ve Elif bayılır.
SAHNE
4:
Doktor
muayene odası var doktorda stetekop vs. var. Elifin karnına
steteskopu koyar. Gözlerine ışık tutar. Hım der. Elif in annesi
Doktora der:
Elifin
annesi:Doktor bey(yada hanım) kızımın neyi var neden
bayılmış. Doktor:Kızınız kontrolsüz ve abartılı
diyet sonucu Anoreksiya denilen zayıflık hastalığına yakalanmış.
Genç kızlarda görülen bir hastalık. Kızlar manken gibi olmak
için aşırı bir diyete girerler ve çok tehlikeli bir hastalıktır.
Neyse ki başlangıç aşamasındasınız. Sizi pisikiyatrise
yolluyorum. Daha sonra diyetisyene gideceksiniz.Şimdilik şu
serumları veriyorum. Hemşire hanım takacak . Serumlar bitince
gidebilirsiniz.
Elifin
annesi:Teşekürler doktor bey ..
Doktor:
Sıradaki:( Gürbüz ve annesi muayenehaneye girerler.)
Gürbüzün
annesi: Doktor bey tosunumun neyi var?
Doktor:Hanımefendi
bu bir çocuk tosun değil, Tosun gibi yemeye devam ettirmemelisiniz.
Aşırı yemek yüzünden mide spazmı geçirmiş.
Gürbüzün
annesi: Ay doktor bey, ben çok şey yedirmiyorum ki çocuğuma.
Doktor:Hamfendi
daha ne yedireceksiniz çocuk bu yaşta seksen kilo olmuş.
Çocuğunuza
çok yedirerek iyilik yapmış olmuyorsunuz. İnsanların dengeli
bir şekilde beslenmesi gerekiyor. Ne fazla ne de az. O zaman
çocuğunuz daha sağlıklı daha mutlu olur.
Dengeli
beslenmesi için sizi diyetisyene yönlendiriyorum. Diyete sıkı
sıkı uyacaksınız ve spor da veriyorum. Bunlara katiyyen
uymalısınız.
(Seyirciye
dönerek:)
Unutmayın!
Başarının
altın anahtarı sağlıklı beslenmedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder